23 Şubat 2015 Pazartesi

Olpesido'ya Masalları Anlattım


"Olpesido'ya Masallar" projesi benim için çok önemliydi. Çünkü Konak AKM'de ilk defa bir sergide masal anlatılacaktı. Bu fikir yine her zamanki gibi Ahmet'ten çıktı. ( Ahmet kimdir? ) Bunu da Oğuz Demir'e (bizim sevgili resim eğitmenimiz ve hayran olduğumuz ressam)(Oğuz Demir kimdir?) anlattı ve Oğuz Hoca da bizi kırmadı.


Performansın olacağı gün çok heyecanlıydım (her zamanki gibi), bir önceki gece Asya Mavi'nin burnu tıkandığı için tüm gece uyumamıştı.  (tüm önemli günlerin öncesinde olduğu gibi, anne stresinin çocuğa yansıması da olabilir tabi bu) Sersem sepelek uyandım ve sonra çalışmaya başladım (nasıl çalıştığımı size daha sonra anlatacağım) çalışırken uyuyakalmışım. Neyse uyandığımda her şeye başlama saatimden yarım saat geç başladım her şeye. (hı?) Kemeraltı'na gidip yerleştirme için keçeler aldık (arkadaşım Mutlu'yla), kartvizitlerim basılmıştı (öhöm öhöm) onları aldık. AKM'ye gelip onları kestik Oğuz Hocayla. Sonra da bir güzel plan daha yaptık.

13 Mart Cuma günü saat 18:00 'de bir performans daha olacak. Bu performansta bir ritim orkestrası olacak, Oğuz Hoca doğaçlama olarak resim yapacak ben de bir masal anlatacağım. Bu plan da bizi çok heyecanlandırıyor. Zamanı yaklaştığında yine sizlere duyururum.

Masal akşamı kalabalıktı, Ben masalları anlatırken, Ahmet, Yasin ve Erdem bana eşlik etti. Ahmet ve Yasin'le her masal akşamında birlikteyiz ama Erdem ile ilk kez çalıştık. Erdem çok güzel bağlama ve cura çalıyor. Masallarla o kadar güzel bağlantı kurdu ki çaldığı ezgilerle, hepimiz mest olduk.
Ben ilk kez bu kadar büyük bir alanda masal anlattım, yani açıklık olarak. AKM'nin giriş katındaki orta alandaydık. Benim için güzel bir tecrübe oldu. Üç tarafımda seyirciler vardı ve her yöne hitab etmem gerekiyordu, ayrıca orası kapalı olmadığı için gelip geçenler de vardı. Dikkat dağıtıcı bu kadar öğenin ortasında bir şeyler anlatmak keyifliydi. Benim için her masal akşamı yeni bir deneyim, buna bayılıyorum.

Masal akşamına kitap kulübümüz bir kitap bin sohbet'den gelen arkadaşlarım da oldu, beni çok mutlu ettiler. Hatta kulüpten arkadaşım (kulübe girmeme vesile olan arkadaşım) Yeliz de oradaydı, onun bir blogu var. Hatta ben önce onun blogunu takip ediyordum, kulübü orada öğrendim, sonra onun bir arkadaşımın akrabası olduğunu öğrendim ve rica ettim, o da beni kırmadı (sapık falan mı diye düşünmüş ama neyse) kulübe girmeme vesile oldu. Onun bir blogu var Günün Çorbası, Beni ve o akşamı blogunda anlatmış. Nasıl mutlu oldum anlatamam.

Aynı zamanda o akşam masal kartlarım ve kitap ayraçlarım da satışa çıktı. Olumlu eleştiriler almak beni çok mutlu etti. Çizmek benim için farklı bir yol ve bunu da insanlarla paylaşmak çok güzelmiş.


O akşam ailem, arkadaşlarım ve internetten tanıştığım kişiler de oradaydı. Beni yalnız bırakmadıkları için hepsine çok çok teşekkür ediyorum. Siz de eğer orada olan kişilerden biriyseniz yazının altına yorum yaparak o akşam aklınızda kalanları yazabilirsiniz. Sizi en çok etkileyen masal hangisiydi? Gözünüzde en çok beliren imge neydi?
Sevgiler.........

2 yorum:

  1. Sılacım cok guzel bir aksamdi:) yolun acik ve hersey gönlünce olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, gelmene çok sevindim. Sevgiler...

      Sil

Siyahlı Kadın, Deniz Kızı ve Sis

Masal anlatmak ve masal anlatıcılığı atölyesi düzenlemek için geçtiğimiz hafta Ankara’daydım. Ankara Devlet Tiyatrosu’nda Susan Hi...