9 Eylül 2017 Cumartesi

TedXDEU Kutumun Dışında Konuşması




2016 yılından bu yana hayatımda pek çok şey değişti. Aslında değişim 2012 yılında kızımın doğumuyla ve çocukluğumun geçtiği mahalleye taşınmamızla başladı. Hatırlamaya başladım, o zamana kadar aklımdan çıkan her şeyi. Sorgulamaya başladım, nasıl bir çocuktum, nelerden hoşlanırdım, neler beni mutlu ederdi, kendimi nerede kapattım? Kendimi nerede unuttum? Sonra hayatıma masal anlatıcılığı girdi ve hemen ardından da şamanizm. Sonrasında ise değişim hızlandı, hızla hatırlamaya ve anlamaya başladım. Anladıkça değiştirdim hikâyemi.


Hayatımızı anlamlandırmak için kendimize hikâyeler uyduruyoruz, bunların değişebildiğini farkettiğimde özgürleştim. Bu videoda çocukluğumdan bahsediyorum ve kendimi hapsettiğim kutuları gördüğüm zamanları anlatıyorum sonra da kendi otantik kutumla mutlu mesut yaşayabileceğimi anlatıyorum.

Videoda da bahsetmişim, hikâyeler değişir. Şimdi bu yaşadığım sürecin hikâyesini başka anlatıyorum. Değişmeyen tek şey hakikattir, hakikate ne kadar yaklaşırsam onu anlatış biçimim değişiyor.

Hakikat aynı, hikâye değişik.....

Şimdi geçtiğim iki yıla bakıyorum da ne çok şey yaşandı, ne çok şey çözüldü ve ben ne çok şey öğrendim. Bu videoya baktığımda öğrendiğim en önemli şey ise; kollarımın hareketini engelleyen ve beni 80 yaşında gösteren şalları artık takmıyor oluşum, şükürler olsun:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siyahlı Kadın, Deniz Kızı ve Sis

Masal anlatmak ve masal anlatıcılığı atölyesi düzenlemek için geçtiğimiz hafta Ankara’daydım. Ankara Devlet Tiyatrosu’nda Susan Hi...